Chi è un cliente?
Il cliente è una persona o un’azienda che acquista prodotti o servizi da un’altra azienda.
Fare affari non significa solo vendere qualcosa. Le aziende devono prendersi cura dei clienti e fornire loro anche un ottimo servizio di supporto. I clienti hanno spesso molte domande e domande su prodotti e servizi. Possono comunicare con gli agenti tramite canali, ad es. tramite e-mail, messaggi di Facebook o chat dal vivo. Ma non hanno accesso alle funzionalità di LiveAgent. Possono creare alcuni post sul forum o feedback nel portale clienti.

Expert note
Un cliente è una persona o un'azienda che acquista prodotti o servizi da un'altra azienda. La cura per i clienti è fondamentale per qualsiasi azienda.

Il software di assistenza clienti è essenziale per soddisfare le esigenze dei clienti e per raccogliere dati per gli analytics. Ci sono diversi tipi di software, tra cui help desk, live chat e software per call center. Le funzionalità importanti di un software di assistenza clienti includono il supporto ai ticket, l'automazione dei processi ripetitivi e la registrazione delle chiamate. La raccolta del feedback dei clienti e il supporto 24/7 sono anche importanti. Il servizio clienti sarà uno dei principali obiettivi aziendali nel prossimo futuro. Il software LiveAgent è una soluzione per l'assistenza clienti con più di 180 funzionalità disponibili.
The text discusses the functionality a self-service portal for customers should have, including knowledge bases, discussion forums, and feedback sections. Using effective knowledge management software is recommended. LiveAgent is a company offering VoIP services and support software that features customized solutions and is available on a 14-day free trial. The importance of customer support automation and CRM management is highlighted, as well as the need for technical skills and soft skills. LiveAgent's website offers resources such as an academy, glossary, and typing test.
The text discusses the importance of managing customer requests through various communication channels, such as phone calls, emails, live chats, social media and SMS. It suggests using customer service software to efficiently manage requests from multiple channels and providing customers with self-service options through a knowledge base on the website. The text also emphasizes the need for customer service agents with soft skills for managing customer relations and utilizing customer feedback to improve the service. LiveAgent is mentioned as a company offering a complete customer support system.
Che Cos’è la Comunicazione con il Cliente?
The article discusses six tips for improving customer service through live chat, including using automatic translation, real-time web analysis, targeted chat routing, prominent chat buttons, personalized chat windows, and prioritizing quick problem resolution. The use of a help desk solution, such as LiveAgent, can also improve communication with customers and increase customer loyalty. Effective communication with customers involves prompt responses with a personal touch, and can be facilitated by the integration of CRM software. Personalized service is key to retaining customers and increasing sales.