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Modelli di email di vendita a freddo

Per le aziende B2B, l’email marketing a freddo è sempre stato e rimane ancora uno dei modi più efficienti per generare lead di qualità. Un’email fredda ben realizzata, personalizzata e altamente mirata può essere il punto di partenza di un’interazione di vendita di successo. Tuttavia, poiché un’e-mail fredda è il tipo di e-mail che invii a un potenziale cliente con cui non hai alcun rapporto precedente, convincere i potenziali clienti a rispondere (o addirittura ad aprire) un’e-mail di questo tipo può essere una sfida per i rappresentanti di vendita. Di seguito sono riportate alcune best practice per l’invio di e-mail a freddo nel B2B, insieme a un elenco di oggetti comprovati e 10 modelli di e-mail di vendita a freddo che puoi utilizzare per le tue campagne e-mail in uscita.

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Salva le nostre e-mail di vendita a freddo come messaggi o modelli predefiniti per inviarle con facilità.

Best practice per la posta elettronica a freddo

  • Conosci i tuoi potenziali clienti prima di metterti in contatto con loro: controlla i loro profili social, le informazioni sulla società e verifica se la tua offerta è adatta.
  • Personalizza ogni messaggio in base ai dati disponibili – Woodpecker ha scoperto che il tasso di risposta medio delle e-mail personalizzate avanzate è del 17% (rispetto al 7% per le e-mail non personalizzate).

     
  • Concentrati sul valore che puoi fornire: spiega come il tuo prodotto/servizio può aiutare a risolvere i punti deboli del potenziale cliente e raggiungere i suoi obiettivi.
  • Mantieni l’oggetto molto specifico e preferibilmente breve: gli oggetti più brevi in ​​genere hanno tassi di apertura più elevati e non verranno tagliati sui dispositivi mobili.
  • Termina con un chiaro invito all’azione per incoraggiare un ulteriore coinvolgimento, come chiedere loro di metterti in contatto con la persona giusta, organizzare una breve chiamata, programmare una demo, ecc.

Oggetto di email fredde che vengono aperte

  • [Nome potenziale cliente], possiamo connetterci?
  • Puoi indicarmi la giusta direzione?
  • Ricerca del miglior contatto presso [azienda del potenziale cliente]
  • Can you help me out?
  • Puoi dedicare 5 minuti, [nome del potenziale cliente]?
  • Libero di parlare il [data]?
  • [Connessione reciproca] mi consiglia di mettermi in contatto
  • Ti ho trovato tramite [nome referral]
  • Domanda su [obiettivo che potrebbero avere]
  • Stai facendo questi errori?
  • La maggior parte dei [professionisti a cui ti rivolgi] commette questo errore
  • Un modo per [azienda del potenziale cliente] di porre fine a [problema]
  • X passaggi per raggiungere [obiettivo che potrebbero avere]
  • Aiuta il tuo team a raggiungere [l’obiettivo che potrebbero avere]
  • Posso aiutarti con [raggiungere un obiettivo specifico]?
  • Un modo [migliore/più intelligente/più veloce] per [raggiungere un obiettivo specifico]
  • Sei pronto a superare [sfida specifica]?
  • Come stai affrontando [punto dolente]?
  • Hai pensato a [offerta pertinente]?
  • Soluzione rapida per [settore]
  • Sapevi che [il potenziale concorrente] stava facendo questo?
  • X modi in cui possiamo aiutarti con [problema che potrebbero avere]
  • X Suggerimenti/idee per [punto dolente che potrebbero avere]
  • 10x [azienda del potenziale cliente] in 10 minuti
  • Quanto sei soddisfatto dello [strumento aziendale che stanno utilizzando] di [nome dell’azienda]?
  • Congratulazioni, ti ho appena visto in primo piano su [il miglior sito web nel tuo settore]

10 modelli di email per vendite fredde

Alla ricerca della persona giusta


Hi [Name],

My name is [First name], and I’m the head of business development efforts at [Your company]. We recently launched a new [product] that helps [one sentence pitch].

I’m taking an educated guess here– based on your online profile, you appear to be an appropriate person to connect with, or might be able to point me in the right direction.

I’d like to speak with someone from [Prospect’s company] who is responsible for [handling something that’s relevant to my product].

If that’s you, are you open to a 15-minute call on [date and time] to discuss how [product] can specifically help your business? If not you, who do you recommend I should contact?

I’d appreciate the help!
[YOUR SIGNATURE]

Email di presentazione generale


Hi [Name],

This is [Your name] with [Your company]. I work with businesses in the [specific] industry and saw you visited our website in the past.

This inspired me to spend a few minutes on [Prospect’s company] website to learn more about how you’re approaching [their strategy for sales/ marketing/ customer service, etc.]. I noticed some areas of opportunity and decided to reach out to you directly.

[Your company] is working with similar companies in your industry, such as [Customer 1], [Customer 2], and [Customer 3] to help them accomplish [specific goals], and giving them the [tools/solutions] to succeed.

If you’d like to learn more, let’s set up a quick call. How does [Day/ time] look on your calendar?

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

Elevator pitch email 


Hi [Name],

[Your name] from [Your company] here. I know you’re busy, so I’ll keep this short.

[Prospect’s company] is on my radar because we’ve helped organizations like [Customer 1], [Customer 2], and [Customer 3] to improve [the benefit your product provides] and achieve [results].

Is this something that might interest your organization right now? If so, are you or someone from the team available to hop on a quick call sometime over the next week or two?

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Riferendosi a un prodotto della concorrenza


Hi [Name],

Just ran across your website and noticed you were using [your competitor’s product]. How is it working out for you?

Our product is similar to that, however, it also provides [key differentiators]. If you’re up for it, I would love to jump on a quick call with you and get your opinion on how we could make [Prospect’s company] better and see if it would make sense for us to work together.

Would [date and time] be a good time for you? (If not, I’m flexible, just let me know).

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Email incentrata sul valore


Hi [Name],

[Your name] from [Your company] here. I saw you recently downloaded our whitepaper about [topic of whitepaper], so I thought I’d reach out.

[Prospect’s company] looks like a great fit for [Your company] and I’d love to understand what your goals are for this year.

We often help companies like yours grow with:

A solution/result
B solution/result
C solution/result

If you’d like to learn how [Your company] can help you reach [X goals], feel free to book time on my calendar here: [link]

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

Avvicinati attraverso una connessione reciproca


Hi [Name],

[Mutual connection] recommended we get in touch, hope you don’t mind me reaching out. I work for [Company name] that provides [short product pitch].

[Product name] has been helping businesses like yours [achieve specific goals]. I believe it’s something that might be valuable to you.

How do you feel about a quick call next week to discuss this further? Let me know when works best for you.

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

Condivisione di idee utili


Hi [Name],

My name is [Your name] and we work with companies like [Company names] to improve their [sales/ marketing efforts/ customer experience, etc.].

I’ve already started looking at [Prospect’s company] website and I have a few ideas about how you can increase your […]. For example, [details on how you can help them achieve their goals].

I actually have more ideas that may be useful for you. Do you have some time next week for a 15-minute call? If so, you can book time directly onto my calendar here: [link]

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Email di invito alla demo del prodotto


Hi [Name],

My name is [Your name], and I’ll keep this very quick.

Our software solution helps businesses like yours achieve [specific goals] through [product benefits].

Could I have 10 minutes of your time next week for a personalized demo that’ll make clear why companies like [Customer 1], [Customer 2], and [Customer 3] love our product?

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

Lead in entrata dal tuo sito web


Hi [Name],

You recently visited our website and [what they did on website]. If you’re interested in learning more about [content topic], then I can recommend the following additional resources:

[Relevant resource 1]
[Relevant resource 2]

Or, if you were looking for a cost-effective solution to [topic], our product/service could actually help you [achieve specific goals]. Let’s schedule a quick 10-minute call so I can tell you more about it. When works best for you?

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Email personalizzata


Hi [Name],

I just came across your [prospect’s blog post/ comment] on [platform] and thought the points you made were very insightful and I agree with most of them.

It also made me want to reach out so I could talk to you about how [Prospect’s company] could benefit from our software that totally takes care of the issue you raised about [details of the issue].

What would be the best way to get 15 mins on your calendar to explore if this would be valuable to your company?

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

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Frequently asked questions

Come si scrive un'e-mail a freddo per le vendite?

Un’e-mail a freddo è breve e diretta. Cerca di formulare l’e-mail in non più di 4 frasi.

Cosa si dice in un'e-mail a freddo?

Quando si scrive un’e-mail a freddo si dovrebbe iniziare con una breve introduzione su di sé e sulla propria attività. Dopo il paragrafo introduttivo, si deve indicare il motivo per cui si sta scrivendo l’e-mail. Infine, dovresti offrire una soluzione o un’introduzione al tuo prodotto.

Come si invia un'e-mail di sensibilizzazione a freddo?

Dovresti avere un elenco di indirizzi e-mail che hai ottenuto dal tuo processo di ricerca. Non inviare semplicemente un’e-mail fredda a degli indirizzi casuali. Concentrati sulla costruzione di una relazione calda con i potenziali clienti. Non avere paura di inviare molte e-mail. Alcuni pensano che inviare più e-mail significhi non riuscire a costruire una relazione. Questo non è vero. È ancora possibile costruire un rapporto quando si inviano molte e-mail. L’importante è che tu sia in grado di costruire un rapporto con i tuoi clienti.

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