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Modelli di email di risposta alla richiesta di funzionalità

Se sei in un’azienda SaaS, è probabile che tu riceva richieste di funzionalità dai clienti in ogni momento. Le richieste di funzionalità sono messaggi che i clienti inviano per richiedere informazioni su una funzionalità non inclusa nel prodotto o servizio. La ricezione di richieste di funzionalità non deve essere considerata come feedback negativo. In effetti, significa che i tuoi clienti si preoccupano abbastanza da condividere le loro idee su come pensano che potresti migliorare il tuo prodotto o servizio.

Tuttavia, molte di queste richieste non saranno sempre in linea con la visione della tua azienda o avranno senso per la maggior parte dei tuoi clienti. Indipendentemente dal fatto che intendi implementare la funzione richiesta, devi comunque rispondere ai clienti in modo professionale e assicurarti che il tuo messaggio lasci un’impressione positiva. Di seguito sono riportati alcuni dei modi migliori per rispondere alle richieste di funzionalità dei clienti, comprese quelle che non si adattano alla roadmap del prodotto o che potrebbero essere possibili ma non verranno implementate nell’immediato futuro.

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Come rispondere alle richieste di funzionalità dei clienti

  • Ringrazia i clienti per il tempo che hanno impiegato per contattarti e condividere il loro feedback con te.
  • Se non hai intenzione di lavorare su una funzione richiesta nel prossimo futuro, sii trasparente e ammetti onestamente che non è sulla tua tabella di marcia attuale.
  • Se stai già lavorando su una funzione richiesta, evita di fornire un ETA esatto in quanto potrebbe essere difficile gestire le aspettative dei clienti nel caso in cui non riesci a consegnarlo in tempo.
  • Se stai valutando la possibilità di implementare una funzionalità richiesta, fai sapere ai clienti che tornerai da loro se e quando verrà costruita.
  • Se un cliente sta chiedendo informazioni su una funzione che è stata rimossa, fornisci una spiegazione onesta del motivo per cui è stato fatto per aiutarlo a capire la tua decisione.
  • Sii utile offrendo una soluzione alternativa, se possibile (una funzionalità diversa che svolge una funzione simile) o una soluzione alternativa (ad esempio un’integrazione con un’altra app che funziona bene con il tuo prodotto / servizio).
  • Invita i clienti a contattarti di nuovo se hanno altre domande o feedback.
Modelli di email di risposta alla richiesta di funzionalità
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7 Modelli di email di richiesta-risposta di funzionalità

La gestione delle richieste di funzionalità può essere impegnativa. Sebbene non esista un modo perfetto per rispondere a tutte le richieste di funzionalità dei clienti poiché dipende in gran parte dal contesto, qui ci sono 7 modelli di email di richiesta-risposta di funzionalità che possono aiutarti a creare le tue risposte in modo efficiente assicurando al contempo che i tuoi clienti rimangano soddisfatti con la tua risposta anche se devi rifiutare la loro richiesta.

Dire “no” alle richieste di funzionalità

 

Modello di email n. 1

 

Hi [Name],

Thank you for contacting us. You’re asking a great question. I can definitely see how this feature could be beneficial, but unfortunately, it’s not something that we can offer right now.

Could you please explain what you were hoping to achieve with this feature (in the event that [Product] did support that feature)? If you do let me know, I can possibly recommend a workaround or alternative solution.

I’m sorry that we can’t offer you this exact feature, but please tell me if there’s anything else that I can help with.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Modello di email n. 2

Hi [Name],

Thank you so much for emailing me about this. Right now, we do not have this feature available. I can certainly understand how that might be frustrating for you, especially given the scenario you described.

That being said, we aren’t planning on building this into our feature set at this point in time since it doesn’t fit into our current product roadmap. I’m going to pass along your thoughts and needs to our product development team, and I will let you know if this becomes something that we might build in the future.

Thanks again for contacting me. Please don’t hesitate to reach out if you have any other ideas.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Dire “sì” alle richieste di funzionalità

 

Modello di e-mail n. 3

 

Hi [Name],

Thank you for taking the time to contact us. There’s no way to do that at the moment, but the good news is that we have already started working on that feature, and it will be available in one of our upcoming releases.

I’m going to make sure that we reach out to you as soon as this feature goes live. Is this the best email to send that notification to?

In the meantime, I recommend [alternative solution]. If you have any other questions or feedback – please don’t hesitate to let us know.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Modello di e-mail n. 4

 

Hi [Name],

Thanks so much for reaching out about this and sharing your perspective. While we currently don’t offer this feature, we are planning on offering something similar to it in the near future. I can’t give you the exact timeline of when it will be ready, but I can tell you that it’s already in the works and we’ll have it released within the next few months.

I just added you to the follow-up list, so as soon as we do have news regarding this feature, we’ll be sure to reach out. Feel free to let us know if you have any other questions or feedback.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Dire “forse” per mettere in primo piano le richieste

 

Modello di e-mail n. 5

Hi [Name],

Thank you so much for reaching out – that is a great suggestion and I appreciate you explaining how it would help you out. We have had other customers asking about this feature as well. While we’re actively looking into the possibility of developing it – it isn’t on our product roadmap for the next few months.

That said, I have added you to the follow-up list, so you can be sure you’ll be the first to know if and when anything changes on the status of this feature.

Though we can’t offer exactly what you’re after, I do have a suggestion that might get you most of what you need: [different features with a similar functionality].

Please, let me know if you have other questions, concerns, or feedback.

Have a great day,
[YOUR SIGNATURE]

Modello di e-mail n. 6

 

Hi [Name],

Thank you for using [Product/ Service] and moreover, for caring enough to send us your suggestion. We genuinely appreciate it.

There is no way to do what you’re asking for at the moment, unfortunately. While we don’t have plans to build anything like that in the nearest future, I can definitely understand why this would be a handy feature for you and other users.

I’m going to pass along your request to our product development team so that they can consider this moving forward and weigh it against our current product roadmap. In the meantime, I’ll be sure to reach out to you if anything changes about this or we start to work on it.

Thanks again for writing in and I’m sorry that I didn’t have better immediate news for you.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Rispondere quando una funzionalità è stata rimossa

 

Modello di e-mail n. 7

 

Hi [Name],

Thank you for writing in and sharing your specific case. I understand how frustrating it must be to lose a feature that you’ve come to rely on, however, it’s not something we plan to replace. Let me give you a bit more context on why we made that change and how it will hopefully benefit you and other customers in the long run.

In short, it was a complex feature to maintain. It wasn’t being used by the majority of our customers, which meant we were spending a lot of development time and resources on something that wasn’t making our product better for most people.

That being said, by deciding to drop it, we’ve been able to allocate those resources into building [features X and Y], that have been long-awaited by many users – and you’ll see them rolling out much sooner than we originally planned.

I realize that it doesn’t solve your immediate issue, though. Some of our customers have found that [alternative feature] is a good substitute for that functionality. I hope that helps to some extent.

Thanks once again for taking the time to reach out. If you have any other questions, feedback, or concerns, please let me know.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

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