I consumatori di oggi si rivolgono alle opzioni self-service quando hanno bisogno di risolvere problemi minori o trovare informazioni su un prodotto / servizio. Per questo motivo, avere una pagina completa delle domande frequenti è un must per tutte le aziende. Le pagine delle domande frequenti sono effettivamente utili sia per i clienti che per i dipendenti. Liberano i clienti dall’inutile seccatura di contattare l’assistenza clienti e risparmiano ai dipendenti di perdere tempo rispondendo alle domande più frequenti.
Perché la tua azienda ha bisogno di una pagina delle domande frequenti
Le basi di conoscenza, comprese le domande frequenti, sono le opzioni self-service più utilizzate oggi disponibili. (Forrester)
Il 90% dei consumatori globali si aspetta che marchi e organizzazioni offrano un portale online per il self-service, mentre il 74% ne ha utilizzato uno in precedenza. (Microsoft)
Il 98% dei consumatori ha provato una soluzione self-service, inclusa la ricerca nelle domande frequenti, nel centro assistenza o in altre risorse online di un’azienda. (Dimensional Research)
Il 39% dei millennial controlla prima le FAQ di un’azienda quando ha una domanda, mostrando una chiara preferenza per trovare le risposte da solo. (Salesforce)
Il 59% dei consumatori e il 71% degli acquirenti aziendali afferma che la disponibilità del self-service influisce sulla loro fedeltà. (Salesforce)
Esempio di knowledge base
Come creare una pagina delle FAQ efficiente in 4 passaggi
Crea un elenco delle domande più frequenti. Puoi ottenere informazioni dal tuo team di assistenza clienti per identificare domande ricorrenti e problemi con cui i tuoi clienti ti contattano costantemente.
Organizza e classifica le tue FAQ. Determina gli argomenti comuni all’interno del tuo elenco di domande e raggruppali in modo logico in modo che gli utenti possano scorrere facilmente la pagina e trovare ciò che stanno cercando.
Mantieni le risposte brevi e pertinenti. A seconda della complessità della domanda, puoi utilizzare da 1-2 frasi fino a 2-4 brevi paragrafi per delineare la tua risposta. Link alle risorse pertinenti nella tua knowledge base per informazioni più dettagliate.
Mantieni le tue FAQ e aggiorna i contenuti. Rivedi regolarmente la tua pagina delle FAQ man mano che la tua azienda o il tuo prodotto crescono e cambiano per assicurarti che il contenuto rimanga pertinente e aggiornato nel tempo.
Modelli di FAQ: esempi comuni di domande frequenti
In base al tuo tipo di attività, al tuo settore industriale e alle esigenze specifiche del tuo pubblico di destinazione, il tuo modello di FAQ può includere diverse sezioni che coprono una varietà di argomenti. Possono includere informazioni generali, utilizzo di prodotti o servizi, dettagli su prezzi e spedizione, resi e rimborsi e altro ancora. Di seguito sono riportati alcuni esempi di domande frequenti che puoi utilizzare quando inizi a creare la tua pagina delle FAQ.
Domande generali
What is [Product/ Service] and how does it work?
How much does [Product/ Service] cost?
In what countries can I use [Product/ Service]?
Which languages does [Product/ Service] support?
How does your product differ from the others?
Are there any benefits to using your product / having an account with you?
Is there a way I can learn more about your company?
Do you have a catalog?
How can I be notified about the latest promotions, new arrivals, or any ongoing sales?
What is your privacy policy?
How can I get assistance if I need it?
Do you offer live chat support?
Ordini
What happens after I place my order?
How do I redeem my discount/ promo code/ coupon/ reward voucher?
What is the status of my order?
How do I view my order?
What do I do if there is a problem with my order?
Will I be able to change my address after the order is confirmed?
Can I change my order after checkout?
Can I add another item to my order after checking out?
Can I cancel my order?
Why was my order canceled?
The item in my shopping cart disappeared when I tried to check out. What do I do?
What if the item I want is out of stock?
Do you restock items? Will you let me know when an item has been restocked?
Has my order shipped?
How do I track my order?
My order never arrived. What do I do?
I received defective/ incorrect/ missing items in my order. What do I do?
Il mio account
How do I create an account?
How do I edit my account information?
How do I update my address?
What do I do if I have forgotten my password or my password doesn’t work?
How do I add or delete a credit card connected to my account?
When will my credit card appear on my account?
How do I use my coupon code/ gift certificate?
My account has been suspended, how can I reactivate it?
How do I close my account?
How do I unsubscribe from your mailing list?
Pagamento
Can I get a free trial before I purchase your service?
What forms of payment do you accept?
How do I pay for my order?
Can I split my payment into smaller payments?
Do you match prices if an item goes on sale after my purchase?
Which currency will I be charged in?
Do you accept international credit cards?
Do you charge sales tax on any item?
When will my credit card be charged?
I received an error when trying to make a payment. What do I do?
My purchase was denied, why do I still have a pending authorization hold on my card?
Fatturazione
How can I pay for your service?
What kind of pricing plans are available?
Is there a setup fee? Monthly fee? Are there any additional payments?
Will I be billed automatically each month?
When does my billing cycle start?
How do I access my billing information?
How do I upgrade/ downgrade my subscription?
I upgraded by accident, what do I do?
Is it possible to suspend my account for some time?
Expedition
What is your shipping policy?
Where do you ship?
How long does it take to ship my order?
What are my shipping charges?
Can I combine shipping on two or more orders?
Do you offer fast shipping?
Will I pay taxes for international shipping?
How can I track my package?
Resi / rimborsi
Do you accept returns?
Are returns free?
I want to return my purchase. What do I do?
Can I exchange my order instead of returning it?
How long does it take to process a return?
I’m returning an item purchased with a gift card, how does that work?
What is your refund policy?
How long does it take for me to get a refund?
Security
Is your website secure?
Do I need to set my browser to accept cookies to use your website?
How secure is [Product/ Service]?
What types of data does [Company] collect?
Does [Company] protect my personal information?
How do you protect credit card and financial information?
Where is my data stored and how are [Company’s] data centers secured?
How is my password secured?
Will you use my data to build advertising products or sell it to third parties?
Will you disclose or sell the data that I provide to you about my customers?
Do you do background checks on your employees?
Ready to build your knowledge base?
LiveAgent allows you to build multiple knowledge bases with FAQs, forums, and even suggestion boxes. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.<br>
Ci fa piacere che tu ti sia iscritto LiveAgent. Un messaggio verrà inviato al tuo indirizzo email contenente i dettagli di accesso, subito dopo l'installazione del tuo account. Se aspetti un po', al termine dell'installazione potrai accedere al tuo account direttamente da qui.
Stiamo costrendo la tua dashboard LiveAgent...
Al termine del processo, invieremo i dettagli di accesso alla tua casella di posta.
Stato dell'installazione
0%
////////////////////////
Caricamento...
Il nostro sito web utilizza i cookie. Continuando a navigare sul nostro sito ti informiamo che assumeremo il tuo consenso all'utilizzo dei cookie come specificato nella nostra politica della privacy e dei cookie.