LiveAgent offre modelli di email per e-commerce, ideali per promuovere vendite e fidelizzare clienti con sconti e promozioni. Le strategie di email marketing sono essenziali per migliorare le comunicazioni e aumentare le vendite nel settore e-commerce.
L‘e-commerce sta crescendo a un ritmo incredibilmente veloce e in questo momento non c’è niente di più importante per questo settore in vista anche della prossima stagione di saldi. Nel 2019, le vendite mondiali generate dall’e-commerce hanno totalizzato oltre $ 3,4 miliardi e dovrebbero raggiungere $ 4,9 miliardi nel 2021 (fonte). Quindi, se possiedi un negozio di e-commerce, è la tua ultima possibilità per prepararti. Se non l’hai già fatto, è il momento di rivedere la tua strategia di marketing e-commerce.
Su quali aspetti della tua strategia dovresti concentrarti? Tutto fa pensare che le e-mail siano il metodo di comunicazione preferito per le attività di e-commerce. In effetti, il 72% delle persone (inclusi millennial e adolescenti) preferisce l’email come principale fonte di comunicazione con le aziende (fonte).
Tenendo conto di tutto ciò, ti forniremo tutte le risorse e i suggerimenti necessari per potenziare la tua strategia dell’e-commerce basata sull’email marketing, compresi i diversi tipi di email che dovrai utilizzare per attirare l’attenzione dei tuoi clienti.
Prima di iniziare a inviare email di massa ai clienti, è importante definire gli obiettivi della tua strategia di email marketing. I tuoi obiettivi saranno la base di tutte le tue attività e ti aiuteranno a misurare le loro prestazioni.
Se inizi a scrivere e-mail senza una solida strategia, rischi di inviare messaggi che non porteranno i risultati desiderati. La domanda che devi porti come attività di e-commerce è: “Cosa voglio ottenere?”
I tuoi obiettivi potrebbero includere:
Ovviamente, non devi scegliere solo uno di questi obiettivi. Tuttavia, con tutte le possibilità offerte dall’email marketing, l’obiettivo è di avere pochi obiettivi chiaramente definiti. Cercare di raggiungere troppi obiettivi comporterà una performance insufficiente delle tue campagne. Concentrandoti sugli obiettivi per te più importanti, puoi utilizzare in modo efficiente le tue risorse ed evitare di perdere tempo nella creazione di contenuti di posta elettronica che non aggiungono alcun valore ai tuoi utenti.
Diamo un’occhiata a cosa puoi fare per assicurarti di raggiungere i tuoi obiettivi chiaramente definiti.
Come accennato all’inizio, abbiamo preparato un po’ di materiali in modo che tu possa mettere in pratica la teoria e iniziare a comunicare con i tuoi clienti potenziali ed esistenti tramite e-mail.
We are reaching out with some good news: our [annual/seasonal] sale is kicking off soon.
We’ve been working on an exceptional offer for the last few weeks, so you can expect big discounts coming your way.
Click here [link] to set an email reminder for a price drop alert if you don’t want to miss out!
Want to learn more? Go to our website [link]
Best,
The [company] team
Here’s your requested price drop alert!
We lowered prices on [all our products/selected products] by up to [X]%.
To get the discount, use this unique code at the checkout:
PROMO CODE: [code]
Hurry up, the offer expires on [date]!
We think you should know that our prices have just dropped.
You can enjoy discounts of up to [X]% off on [all our products/selected products].
Have a look at some examples of discounted items:
[A list of the most greatly discounted products with images]
Click the button below to start shopping:
[button] ACCESS THE STORE
Our [spring/summer/fall/winter/annual/seasonal] sales have just kicked off.
You can get our products for [X]% less than usual. Just use the following code at the checkout:
[code]
Hurry up, this offer only lasts for [Y] days.
[button] BUY NOW
It’s your last chance to get our products with a [X]% discount.
Have a look at some of the items that are still available:
[Examples of products that are still in stock].
The offer expires [today/tomorrow], so you have only [Y] hours left.
[Button] SHOP NOW
Best,
The [company] Customer Service Team
Our [seasonal/annual] sale ends [today/tomorrow].
This means you only have [Y] hours left to save on selected products.
Discounts are automatically applied at checkout, you just need to add items that you like to your cart.
[Button] SHOP THE SALE
Here’s what you can buy:
[Images of discounted products].
We have something special for you:
Next time you shop with us, use the code below to get a [X]% discount on any item you select.
[code]
Follow this link to use your coupon [link]
[code]
If you have any questions about how to apply the code, don’t hesitate to contact us at [email address].
And once again – thank you for your help!
Regards,
Customer Satisfaction Team at [company]
You left your shopping cart full of cool stuff.
We hope that you are still interested in buying our products.
To help you make up your mind, we’ve created a list of products similar to the one sitting in your cart.
Maybe you’ll find a better fit below:
[A list of products with pictures]
But no worries – the previous products are still waiting for you.
Button: Go my cart
You bought a [product] from us recently.
You may be also interested in a few other products that work well with [item that was bought].
Here’s what we’ve got for you:
[A list of products with pictures]
[SHOP]
Best,
[name and position]
Sign up for our free 14-day trial. No credit card required.
Test LiveAgent's automation, canned messages, email templates and ticketing capabilities. Better customer service is right around the corner.
Email is a long-established marketing tool. The sales funnel describes a sequence of actions that a visitor can follow, from initial interest, through consideration, to purchase. E-commerce email is an effective method of promoting a product or service by sending a series of emails to a user when they visit a website.
To create an eCommerce email list, you need an email marketing tool that is equipped for eCommerce, so that you can create a form to gather your customers' information and a series of emails that help you create a relationship with your customers, as well as communicate your business. An example of such a tool would be Mailchimp.
Email is the most popular way to communicate online. Sending an email is frequently the first step in the purchase process.
Modelli Efficaci di Email Aziendali
Scopri modelli efficaci di email aziendali che ottimizzano il tuo flusso di lavoro! Risparmia tempo con template pronti per email transazionali, relazionali e promozionali. Impara le best practice di email marketing e migliora il tuo tasso di apertura e click-through rate. Visita la pagina per migliorare la tua strategia di comunicazione aziendale!
Esplora la nostra vasta gamma di modelli email su LiveAgent e trasforma la tua comunicazione aziendale! Dai modelli di onboarding e apprezzamento clienti a quelli per lanciare nuovi prodotti, abbiamo tutto il necessario per migliorare il coinvolgimento e la soddisfazione del cliente. Visita ora per scoprire come questi strumenti possono semplificare la tua comunicazione e aumentare il successo delle tue campagne.
Modelli di email di referral per l’e-commerce
Approfittate dei nostri tre modelli di email di referral per l'e-commerce ad alta conversione che potete personalizzare in base alle vostre esigenze.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Il nostro sito web utilizza i cookie. Continuando a navigare sul nostro sito ti informiamo che assumeremo il tuo consenso all'utilizzo dei cookie come specificato nella nostra politica della privacy e dei cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team